CURENŢII COLORAŢI SUBTILI DE FORŢĂ, CA MANIFESTARE A ENERGIILOR SUBTILE MACROCOSMICE.
CUM POATE FIINŢA UMANĂ SĂ ÎI ATRAGĂ ÎN AURA SA
(APLICAŢII PRACTICE)
INTRODUCERE
Încă din cele mai vechi timpuri s-a constatat că anumite lăcaşuri de cult sau temple, atât în India cât şi în Occident, erau împodobite cu anumite simboluri şi imagini distinct colorate.
Pentru fiinţa vulgară, aceste simboluri sunt cel mai adesea fără semnificaţie cu toate că reprezentările umane, în mod divers colorate, au aureole stranii în afara corpului, care nu au nici un sens pentru cel neiniţiat în anumite mistere milenare. Pentru yoghini însă, toate acestea reprezintă un limbaj precis, ce vehiculează anumite adevăruri ascunse.
La ora actuală în general se ştiu destul de puţine lucruri aspectele fundamentale ale culorilor. În Evul Mediu s-a admis teoria în conformitate cu care lumina era rezultanta culorilor emise de către corpuri. Către 1665 Robert Hooke a formulat ipoteza undelor luminoase. În 1695, Christian Huyghens a dezvoltat această teorie. Actualmente însă, se ştie că Soarele emite radiaţii, dintre care unele sunt absorbite de atmosferă, Pământul fiind la rândul său înzestrat cu o frecvenţă vibratorie specifică, capabilă să modifice radiaţiile solare captate.
Sub denumirea de "culori subtile primare'', în tradiţia yoghină se înţeleg vibraţiile fundamentale subtile care au existat şi există de la originea timpului, manifestându-se independent de posibilităţile noastre de percepere directă pe toate planurile manifestării; ştim cu toţii că orice lucru manifestat trebuie, indiferent de planul său pe care există, să aibă o formă şi culoare, nimic neputând să existe fără aceste două caracteristici. Un lucru sau o fiinţă manifestată implică deci o anumită frecvenţă de vibraţie, care condensează sau aglomerează atomi specifici şi anumite forţe, vibraţia acestora dând totdeauna naştere formei şi culorii. Pentru a înţelege foarte bine acest aspect, să realizăm o experienţă extrem de simplă. Se aşează un strat foarte fin de nisip pe un tambur şi facem apoi să vibreze dedesubtul acestui nisip, uniform aşezat, o anumită coardă de vioară. Vom constata imediat că particulele de nisip se adună şi se grupează în forme variate, simetrice, în funcţie de frecvenţa sunetului emis, sau cu alte cuvinte, după calitatea vibraţiei. Acest rezultat demonstrează într-un mod foarte simplu adevărul învăţăturilor tradiţionale. Un alt exemplu simplu: fiecare a constatat că un tăciune aşezat în mijlocul flăcărilor, în foc îşi schimbă culoarea după temperatura la care el este supus, în cazul de faţă, culoarea schimbându-se odată cu schimbarea vibraţiilor.
Fiinţa umană fiind o manifestare individualizată a naturii macrocosmice, trebuie să aibă în mod natural forma şi culoarea sa predominantă în planurile mental, subtil şi bioenergetic. Dacă aşezăm, de exemplu, corpul uman cu picioarele apropiate şi cu braţele de-a lungul trunchiului, marcând punctele extreme ale corpului şi reunind aceste puncte printr-o linie, vom trasa o figură ovală. Desenând contururile acestei imagini, vom vedea că ea afectează o formă ovoidă. Această formă pare să fie expresia tipică a individualizării. În cazul fiinţei umane, în fiecare centru de forţă al conştiinţei circulă o anumită forţă specifică, numită ''principiul sămânţă", şi acest curent determină expulzarea fluidelor uzate şi înlocuirea lor cu elemente noi din centrii corespondenţi ai microcosmosului (MAHACHAKRAS). Aceste energii se întind în jurul corpului sub forma unui câmp specific, la o distanţă de la mai mulţi centimetri la mai mulţi decimetri sau chiar metri, după caz. Această circulaţie permanentă de forţă vitală individualizată determină o sferă fluidică în jurul fiinţei umane şi în jurul oricărui lucru. În electricitate, de exemplu, această sferă fluidică se numeşte câmp electric. În Soare sau în cazul unui corp luminos, aceasta este fotosfera. În magnet, aceasta este câmpul magnetic, în cazul fiinţei vii aceasta este biocâmpul sau aura.
Pentru prima dată în Europa, baronul de Reichenbach, servindu-se de subiecţi senzitivi, a redescoperit şi a studiat acest câmp bioenergetic subtil ce există în jurul fiinţelor umane, a animalelor, plantelor şi chiar a mineralelor. Aceste date obţinute au confirmat percepţiile subiecţilor înzestraţi cu clarviziune (posibilitatea perceperii directe a entităţilor, culorilor sau formelor animate de energiile subtile), şi a yoghinilor, care de asemeni percep aceste câmpuri de lumină subtilă, diferit colorate, (în care proporţiile variază la infinit, generând diferite nuanţe), atât în jurul fiinţelor umane, cât şi a arborilor, mineralelor şi animalelor.
Yoghinii ştiu de exemplu, că existenţa acestor biocâmpuri la animal sau la om permite, de exemplu, unui câine să urmărească fluidic aşa-zisa urmă a unui animal sau a unui om. Se ştie deci, că atât corpul unei fiinţe umane cât şi corpul unui animal lasă, un anumit interval de timp după trecerea sa, particule sau elemente fluidice aparţinând atomilor individualizaţi, a căror prezenţă exercită, prin rezonanţă, asupra ambianţei efecte specifice care pot fi percepute, fie de un animal dotat, fie chiar de o fiinţă umană receptivă sau altfel spus: "senzitivă". În afara forţei vitale şi a energiilor subtile, fiinţa umană mai posedă forţa gândului, sau mentală, care, prin vibraţia sa suficient de puternică şi elevată, comandă sau modifică manifestările energiilor subtile sau a forţei vitale. Prin urmare, fiecare individ iradiază nu numai fluide aparţinând atomilor fizici ci şi alte energii complexe şi particule specifice de materie şi energie extrem de subtile, care emană chiar şi datorită gândurilor sale, manifestându-se ulterior prin intermediul sferei sale mentale.
Prin urmare, un senzitiv sau un yoghin avansat, care vine în mod efectiv în contact cu aceste emanaţii (deschizându-se din punctul de vedere al receptivităţii, pentru a intra în rezonanţă cu ele), poate cu cea mai mare uşurinţă să citească telepatic caracterul, stările sau intenţiile individului care le emite, la fel precum un savant care, luând o bucată de cărbune poate, analizându-i compoziţia chimică prin analiza spectrală şi carbon radioactiv, să evalueze data formării acestuia şi să-i cunoască cu exactitate compoziţia şi structura intimă. În parapsihologie această capacitate este numită psihometrie, şi ea poate fi exercitată atât în apropiere cât şi la foarte mare distanţă, indiferent de timp şi spaţiu, dacă există un suport care îl va permite investigatorului să vibreze la unison cu acea frecvenţă de vibraţie.
În timpurile străvechi, această sferă luminescentă, diferit colorată de la caz la caz, care înconjură corpul uman era numită aureolă. Atunci când numai capul şi umerii iradiau, manifestând energia unui alt plan specific, ea se numea nimb. Mai târziu, tradiţia occidentală a numit "aură" ambele aspecte menţionate mai sus, în timp ce orientalii şi yoghinii au păstrat denumirea de "ou auric". Această radiaţie în jurul fiinţei, sau aură, rezultat al rezonanţelor specifice ale fiinţei, cu anumite planuri energetice ale macrocosmosului, variind în funcţie de nivelul de evoluţie cât şi în conformitate cu data naşterii, explică simpatiile şi antipatiile instinctive resimţite fulgerător faţă de cei pe care îi întâlnim sau cu care luăm prima oară legătura. Astfel, un yoghin chiar puţin senzitiv, în faza intermediară a antrenamentului, va percepe în mod net aurele persoanelor care se apropie de el. Îndepărtându-se însă la o distantă de 1,5 - 2 metri, el va putea să evite influenţa acestor vibraţii.
Anumite persoane aşa-zise "vampirice" provoacă o stare de epuizare sau depresiune asupra majorităţii subiecţilor care nu sunt suficient de echilibraţi atunci când aceştia se apropie de ele. Alte fiinţe umane sunt veritabili "bureţi- umani'', care cel mai adesea în mod involuntar, unele în formă extremă, îşi menţin propria viaţă aspirând forţa biomagnetică a celorlalţi. Se ştie de altfel că bolnavii şi persoanele în vârstă agreează, în mod evident, prezenţa persoanelor tinere, cu o mare vitalitate, căutându-le adesea instinctiv contactul, în cazul persoanelor dezechilibrate şi ignorante, care nu se pot izola sau proteja, în asemenea situaţii aceasta este un pericol şi, mai ales din acest punct de vedere, nu este bine să se lase copil să doarmă în pat cu o persoană bolnavă sau bătrână.
Cea mai bună posibilitate de a ne apăra în asemenea cazuri este, mai întâi, să ne obişnuim a ne izola de orice prezenţă umană o anumită perioadă de timp, concentrându-ne intens mentalul asupra propriului nostru magnetism vital, cu voinţa fermă de a-l menţine neafectat de influenţele exterioare inferioare.
O altă modalitate este circuitul de protecţie care va fi învăţat ulterior.
Practica acestei tehnici, cu o atitudine mentală adecvată, fermă, ne va proteja în mod eficient contra vampirizării sau influenţelor nedorite.
Intensitatea şi calitatea gândirii condiţionează în mod direct forma şi culoarea aurei. Astfel, un gând intens, sau cu alte cuvinte, în mod clar definit şi suficient de mult timp menţinut va persista, iar dacă este cazul, se va propaga chiar la o mare distanţă unde va avea efecte cu mult mai mari decât un gând neclar, slab şi instabil. Aceasta explică o gamă largă de fenomene în YOGA. Intensitatea gândirii determină în mod fidel mărimea aurei. Astfel, cu cât aura este mai mare, aceasta arată în mod cert că intensitatea gândirii acelei fiinţe este deosebită, reciproca fiind de asemeni valabilă.
Orientarea şi calitatea gândirii determină în mod automat în aură culoarea sa, în funcţie de nivelul la care ne situăm prin gândire, producem aproape instantaneu rezonanţe cu anumite planuri din macrocosmos.
Concentrarea pentru protecţia subtilă se face utilizând anumiţi curenţi subtili, până când dobândim controlul asupra vehicolului mental. Se verifică prin experimentare directă, ulterioară, dacă este suficient timpul acordat tehnicii.
În ceea ce priveşte aşa-zişii "vampiri", unii ştiu, dar alţii nu ştiu ceea ce fac, activând inconştient. "Vampirii" îşi iau preponderent energia subtilă gata asimilată de la ceilalţi, care vin în contact. Ei sunt foarte receptivi. Nu pot lua însă energie de la persoanele echilibrate, dinamice şi solare. Receptivitatea "vampirilor" este "pervertită", ei preferă să se energizeze vital de la cineva, decât să asimileze personal energia direct din sferele invizibile infinite ale macrocosmosului. Este mai uşor pentru ei să procedeze astfel, deoarece sunt foarte leneşi.
Un mod simplu de testare: dacă putem gândi ceva foarte intens, rezultă că avem o aură dezvoltată. Intervine aici fără îndoială şi problema de dominanţă, referitoare la spectrul gândurilor predominante. O aură mare nu semnifică deci neapărat evoluţie. Culoarea dominantă a acesteia ne poate însă edifica cu uşurinţă.
Textele tradiţionale YOGA menţionează că, roşul, portocaliul, verdele, albastrul, galbenul, indigoul şi violetul sunt culorile normale ale curenţilor subtili ce pot fi percepute pe diferitele planuri interioare ale fiinţei, exprimând nivelul de dezvoltare al acesteia. După datele yoghine esenţiale, forţa subtilă care vitalizează şi conservă corpul uman şi diferitele forme fizice este numită în general VIAŢĂ şi se manifestă printr-o vibraţie subtilă portocalie. Toate corpurile materiale vii asimilează mai mult sau mai puţin această forţă vitală specifică, fiecare preluând-o după capacitatea sa. Fără îndoială, în mod obişnuit ea nu se manifestă la un infirm precum în cazul unui atlet, deoarece infirmul nu ştie şi nu poate să o asimileze şi să o manifeste la fel de puternic. Forţa subtilă cea mai joasă, aceea a dorinţelor animale inferioare, se manifestă printr-o vibraţie subtilă roşie, de o anumită nuanţă caracteristică.
Atunci când diferitele emoţii inferioare domină fiinţa umană, respectivă, fiind preponderente, ele îi imprimă aurei sale o tentă roşie impură. În cazul în care ea va acţiona pentru a-şi transmuta şi sublima aceste energii reuşind a-şi învinge emoţiile josnice, culoarea dominantă a aurei sale se va modifica. Culoarea subtilă roşie primitivă a omului inferior, culoarea subtilă portocalie a vitalităţii sale fizice se va transforma gradat prin adaosul de verde subtil al mentalului obiectiv. Acest amestec va da într-o asemenea fază o culoare subtilă de o anumită nuanţă. Această culoare predominantă se va păstra majoritatea timpului nemodificată dacă evoluţia acelei fiinţe umane nu va depăşi acest stadiu.
Partea intelectuală de culoare galben, subtilă, e aurei fiinţei umane este adeseori destul de puţin dezvoltată. Atunci când fiinţa umană începe să-şi controleze şi să-şi transmută în mare parte energiile pasionale, vibraţiile subtile verzi încep să predomine în aură. Verdele subtil este deci culoarea controlului lăuntric. El indică de asemeni individualizarea, trezirea anumitor aspecte ale conştiinţei cerebrale.
În timpurile viitoare, majoritatea fiinţelor umane vor fi pline de afecţiune şi altruism, astfel ca vibraţiile subtile albastre vor predomina în aura fiinţei umane aşa cum predomină în aura planetei noastre. În cazul unei evoluţii naturale, care se desfăşoară gradat în urma unui lung proces de reîncarnări succesive, fiinţa ajunge să îşi eleveze gradat frecvenţa vibraţiilor sale dominante. Un clarvăzător poate atunci să sesizeze anumite aure mai mari, variind ca predominantă de la verde la albastru, cu treceri către roşu, în general, într-o asemenea aură fiind prezentă întreaga gamă de nuanţe date de amestecul diferitelor culori subtile. În asemenea cazuri, aura este gigantică şi prezintă, aspectul unei fântâni luminoase cu nuanţe variate de culori elevate, cum ar fi indigo, violet, galben, în aceasta predominând totuşi albul strălucitor. Omul interior sau omul auric este, în general vorbind, înzestrat cu o anumită culoare predominantă, care este la rândul ei variabilă, în funcţie de gândirea sa, în conformitate cu caracterul său şi în strânsă corelaţie cu gradul său specific de evoluţie. De exemplu, atunci când natura spirituală a fiinţei umane începe să se trezească şi când intuiţia sa lăuntrică devine activă, galbenul subtil începe să se amestece cu albastrul subtil. Fiinţa umană la începutul evoluţiei sale spirituale este înzestrată cu aproape toate aceste culori subtile, bine dozate şi foarte intense. Vibraţiile "inferioare'' sunt într-o asemenea situaţie un roz superb şi sunt în general localizate în aura fiinţei la nivelul organelor genitale. Portocaliul subtil înconjoară atunci tot corpul iar verdele subtil alcătuieşte zona care limitează corpul fizic la exterior. Albastrul subtil şi galbenul amestecate în mod armonios se întind dincolo de corpul fizic şi alcătuiesc porţiunea extremă a aurei. Toate aceste culori pot să prezinte nuanţe sau aspecte şi caracteristice fiecărei fiinţe umane în parte.
O fiinţă umană care ajunge să fie armonioasă din punct de vedere auric va fi înţeleaptă şi foarte puternică. În anumite cazuri ea poate dobândi anumite puteri paranormale care o vor ajuta să-şi reveleze spiritul. Atunci aura sa devine un puternic vehicul pentru sublimele energii divine.
Anumite fiinţe umane sunt uneori înzestrate în aură cu culori subtile albastru şi galben, aceasta indicând o natura intuitivă înzestrată cu putere. O asemenea fiinţă umană este bine înzestrată din punct de vedere auric să-i impulsioneze şi să-i ajute pe aceia care doresc să fie ajutaţi, spiritual.
Din punct de vedere practic, cunoscând efectele acestor forţe subtile care se manifestă fiecare prin vibraţii specifice, putem utiliza precis energiile ascunse ale macrocosmosului sau cu alte cuvinte ale Naturii, devenind astfel gradat conştienţi de alte planuri paralele decât planul material, datorită punerii în rezonanţă cu anumiţi curenţi subtili cosmici coloraţi. Fără îndoială există anumiţi curenţi subtili coloraţi pe care cel mai bine este să-i evitaţi, printre aceştia fiind cenuşiu, negru, anumite nuanţe de roşu şi alţii de care trebuie să profităm permanent din plin. De exemplul, un om foarte emotiv se află într-o sală de spectacol. Se aude deodată un strigăt: "Foc!". Instantaneu un val de panică cuprinde întreaga sală. Fără a şti dacă într-adevăr arde, toţi oamenii foarte receptivi se vor lăsa acaparaţi de influenţa curentului subtil roşu al fricii, astfel că fiinţele umane care nu vor fi capabile să-şi controleze emoţiile primare vor acţiona fulgerător, ca nişte bestii feroce pentru a se salva. Acela însă, care, din contră, ştie să vibreze în mod conştient la unison cu curenţii cosmici coloraţi subtili pe care intenţionează să-i utilizeze, se va dezvolta după cum doreşte mult mai repede decât acela care, datorită ignoranţei este asemănător cu un animal, ce se lasă antrenat de nu contează ce curent subtil colorat, fără să ştie ce face şi nici ce consecinţe vor avea acţiunile sale.
Prin urmare yoghinul care aplică consecvent aceste cunoştinţe secrete îşi poate rafina progresiv vibraţiile lăuntrice specifice, ridicându-se astfel deasupra frecvenţelor de vibraţie ale curenţilor subtili malefici de care scapă astfel pentru totdeauna cu cea mai mare uşurinţă.
Este prin urmare de o mare importanţă ca acela care doreşte să progreseze să înveţe să-şi controleze gândurile şi stările, căci astfel îşi va stăpâni totodată şi vibraţiile subtile. Există mai multe planuri de conştiinţă pe care fiinţa umană se poate ridica din punct de vedere al frecvenţei, rămânând apoi permanent în contact cu ele, astfel încât să nu revină la vibraţiile anterioare, frecvenţa dominantă a vibraţiilor sale fiind la unison cu acel plan sau, cu alte cuvinte, în sintonanţă. Un geniu este, din acest unghi, acel om al cărui mental poate fi simultan în strânsă legătură cu mai multe planuri ale conştiinţei cosmice decât ceilalţi oameni. De exemplu, în cazul apariţiei primăverii, majoritatea oamenilor nu vor vedea în manifestările caracteristice primăverii nici mai mult nici mai puţin decât banala înflorire a unei plante oarecare. Alţii, ceva mai sensibili, în cazul aceleiaşi plante, vor gândi că este o floare frumoasă şi de culoare galbenă! Foarte puţini vor fi însă aceia care vor vedea reflectată inefabil în aceeaşi plantă primăvara, intuind în ea expresia energiilor subtile secrete ale Universului, concentrate într-o armonie fascinantă, ca rezultat al vibraţiilor cauzale a Ideii Supreme.
Tradiţia yoghină secretă menţionează în această direcţie existenţa a 49 de stări distincte de conştiinţă. Cu toate acestea, în medie, fiinţa umană nu cunoaşte decât 10 sau 12 stări de conştiinţă. Cunoaşterea noastră este deci înzestrată, analogic vorbind cu mai multe porţi pe care noi le putem deschide dacă voim şi dacă ştim cum să vrem, totuşi aceste porţi pot rămâne în continuare închise dacă ne complăcem în stări inferioare de conştiinţă şi dacă nu aspirăm cu toată puterea să ne ridicăm cât mai sus către etajele superioare ale fiinţei.
Un mare eliberat şi înţelept indica în antichitate: " Iubiţi-vă duşmanii", şi acest precept i-a intrigat pe majoritatea celor care nu i-au înţeles raţiunea. În acest imperativ se află totuşi un mare adevăr şi anume că iubirea, care nu este un sentiment vag, ci o realitate divină care reprezintă cel mai înalt şi cel mai puternic dinamism pe această planetă, ce se manifestă în mod distinct pe diferite frecvenţe în toate planurile de manifestare. Acest dinamism sublim poate fi simţit chiar şi pe planul efectelor materiale. Dacă suntem însă suficient de evoluaţi, şi putem percepe în nivelul său specific de manifestare chiar în planul mental. Iubirea pură ce emană în planul mental se manifestă ca o putere elevată, euforică, constructivă, vibrând la o înaltă frecvenţă şi este o anumită nuanţă a culorii subtile galben.
Mânia însă, ca emoţie negativă, provine din straturile inferioare, care sunt captate într-o asemenea situaţie în aura ce se va încărca cu vibraţiile roşii-cenuşii inferioare. Un duşman care ne urăşte ne va transmite, conştient sau nu, un flux de gândire roşie-pământie. Dacă, în schimb, la întoarcere noi îi adresăm constant gânduri de iubire, noi proiectăm în retur vibraţiile subtile de iubire galbene, mult mai puternice decât roşul inferior subtil, astfel că roşul subtil pământiu orientat către noi nu ne va putea atinge niciodată, înaltele vibraţii subtile ne vor proteja astfel şi în acest mod vom putea atinge o extraordinar de elevată calitate a gândirii, fiind permanent încărcaţi în aură cu vibraţii subtile protectoare datorită unei vieţi trăite mereu la unison cu planurile superioare ale manifestării.
Astfel, în plus, vom învăţa să folosim forţa cosmică prin controlul gândirii. Ştiinţa actuală recunoaşte chiar şi ea că globul pământesc nu este de loc izolat în spaţiu. El face parte din cosmos, care cosmos la rândul său se află integrat în macrocosmos şi astfel el se găseşte legat cu macrocosmosul printr-un număr imens de curenţi cosmici subtili, ce vehiculează vibraţiile forţelor cunoscute de noi parţial sub numele de electricitate, lumină, magnetism, căldură etc. Astfel, la ora actuală, ştim că există, circulând în jurul şi chiar şi prin globul pământesc, curenţi magnetici extrem de puternici, mergând de la nord la sud şi care pătrund aproape instantaneu toate lucrurile şi fiinţele. Aceşti curenţi magnetici sunt, pentru imensa majoritate a fiinţelor umane invizibili. Ei se manifestă uneori din punct de vedere sui generis, material, sub forma aurorei boreale, a luminii zodiacale etc. Alţii devin perceptibili vederii în anumite condiţii excepţionale, uneori chiar în experienţa de laborator unde sunt folosite tuburi speciale în interiorul cărora s-a făcut vid. Particulele electrice în asemenea cazuri se manifestă cu o foarte mare rapiditate, comunicându-i tubului o luminozitate intensă specifică cum este cazul descărcărilor electrice în neon. Astfel pot fi remarcate minunate culori catifelate aproape astral. Cel mai clasic exemplu în această direcţie este tubul Crookes. Rasele X, radium-ul şi toate substanţele radioactive sunt o manifestare sau altfel spus o probă a forţelor subtile macrocosmice şi a curenţilor de forţă eterică ce au vibraţii şi culori subtile distincte.
Curenţii eterului merg de la Polul Nord la Polul Sud în benzi mari de lumină în mod distinct colorată atât deasupra cât şi prin pământ.
Această forţă subtilă unică a spaţiului este atrasă în centrul magnetic al pământului. Ea se manifestă în straturi sub forma vibraţiilor şi acestea sunt în raport direct cu diferitele densităţi ale substanţei în manifestare pe care le traversează permanent, chiar dacă nu rezonează cu acestea, punându-le în vibraţie specifică numai pe acelea ce "rezonează" cu ele.
Prin urmare, din punct de vedere subtil, Pământul este înconjurat permanent de mai multe straturi cu vibraţii diferite, alcătuite dintr-o substanţă deosebit de pură, invizibilă vederii obişnuite (perceptibilă prin clarviziune) care sunt diferit colorate şi alcătuiesc rezervorul de alimentare pentru curenţii subtili coloraţi.
Atunci când diferitele zone sau straturi sunt puse în mod distinct în rezonanţă cu o fiinţă umană care le evocă, ele transferă în aura acesteia culoarea subtilă care le caracterizează şi astfel determină efecte specifice precise care sunt totdeauna identice în funcţie de culoarea subtilă angrenată în acest proces. La rândul lor, stările ce apar în fiinţă provoacă fenomene de rezonanţă cu diferiţii curenţi subtili coloraţi care corespund respectivelor stări trăite. Straturile curenţilor subtili coloraţi fiind de densitate diferită, este firesc, în consecinţă, ca aspectele lor componente să vibreze la frecvenţe diferite, aceasta arătând că aceşti curenţi coloraţi au o vibraţie interioară care face totdeauna să apară în aură diferite culori cu nuanţe variate ce corespund diferitelor frecvenţe de vibraţie. La suprafaţa Pământului, în plan subtil, toţi aceşti curenţi coloraţi se găsesc împreună precum culorile curcubeului şi astfel fiinţa umană, care este un univers, sau altfel spus, un microcosmos în miniatură, va atrage la sine, prin rezonanţă, aceste forţe care, pătrunzând în aura sa, dinamizează prin sintonanţă elementele germene care se găsesc deja acolo. Aceste forţe pătrund prin partea sa stângă, dinamizându-i în mod gradat aura. După ce ele i-au parcurs şi dinamizat structura subtilă, o parte din aceste forţe sunt descărcate în surplus, sau manifestate prin partea sa dreaptă, aceasta, se înţelege, după ce au energizat şi vitalizat fiecare aspect corespondent împreună cu atomii corpului şi chiar neuronii creierului prin vibraţiile lor energizante.
CULORI SUBTILE ŞI VIBRAŢII CORESPUNZĂTOARE CURENTILOR DE FORŢĂ COSMICĂ
Diferitele aspecte ale energiilor care vibrează la frecvenţe diferite produc întotdeauna, în mod conex, culori subtile diferite sau nuanţe deosebite ale aceleiaşi culori subtile. Culorile subtile ale celor şapte forţe principale sunt percepute de simţul specific interior sau, cu alte cuvinte, de o anumită formă a percepţiei subtile mentale. Ochiul fizic, de exemplu, care percepe lumina "albă" obişnuită, are nevoie de o prismă piramidală cizelată într-un anumit fel pentru a sesiza diferitele culori din care se compune totuşi această lumină albă. În mod asemănător, percepţia noastră subtilă mentală sau, altfel spus, ochiul interior, are nevoie de un antrenament special pentru a putea percepe direct şi distinct diferitele culori ale acestor forţe subtile cosmice împreună cu nuanţele coloristice subtile ale acestora. Unele fiinţe umane predispuse nativ prin structura lor sau, altfel spus, senzitive (iar altele printr-un antrenament gradat specific) au ajuns la acea stare de percepere subtilă care le permite să vadă distinct culorile curenţilor subtili cosmici, şi atunci când aceştia traversează spaţiul sau atunci când ei vin în contact mai ales la nivelul aurei, cu fiinţa umană. Descrierea acestor curenţi subtili coloraţi şi a nuanţelor subtile coloristice ale acestora a fost făcută de unii yoghini avansaţi şi este cunoscută şi în anumite şcoli spirituale din Occident.
Este important de remarcat că aceste culori subtile sau nuanţele coloristice ale acestora nu trebuie să fie confundate absolut deloc cu culorile obişnuite ale obiectelor sau fiinţelor percepute de ochiul fizic. Aceste culori subtile am văzut că sunt, începând cu cel mai redus grad de vibraţie, care este de asemeni şi cel mai de jos: ROŞU, PORTOCALIU, GALBEN,VERDE, ALBASTRU, INDIGOU; în fiecare dintre aceşti curenţi principali există mai multe subdiviziuni, fiecare dintre aceste subdiviziuni fiind în mod distinct separată de cealaltă printr-o diferenţă de amplitudine şi de înălţimea vibraţiilor, toate acestea producând în consecinţă nuanţe a căror culoare predominantă subtilă distinge fiecare subcurent subtil de altul.
CURENŢII SUBTILI UNIVERSALI AI GÂNDIRII ŞI SIMŢIRII.
GRADUL VIBRAŢIILOR LOR SPECIFICE.
CULORILE SUBTILE ŞI STĂRILE MENTALE ASOCIATE ACESTORA
Curenţii subtili prezenţi la suprafaţa Pământului, percepuţi ca imagine mentală interioară, prezintă aspectul a mai multe benzi sau fâşii de lumină subtilă colorată, mult mai intense şi net distincte prin strălucirea lor de culorile fizice care le corespund. Acestea turbionează în toate direcţiile şi chiar intră adeseori în contact cu aura fiecărei persoane care se află într-un anumit loc unde anumite benzi de culoare subtilă sunt foarte mari şi puternice.
A trăi înseamnă deci a folosi mai mult sau mai puţin conştient aceşti curenţi coloraţi. Cel care cunoaşte efectele acestor curenţi subtili cât şi proprietăţile lor specifice se va servi în mod conştient de ei pentru a creşte spiritual, accelerându-şi evoluţia lăuntrică.
Uneori constatăm că există fiinţe umane mai mult sau mai puţin conştiente care utilizează predilect unii dintre aceşti curenţi subtili care au frecvenţe joase, în scopuri inferioare. Fiinţa umană care cunoaşte însă legea fundamentală a acţiunii şi reacţiunii (KARMA), va rezona preponderent numai cu aspectele cele mai elevate ale acestor curenţi subtili, reuşind astfel să îşi transforme gradat statutul existenţial, ajungând în cele din urmă să opereze preponderent benefic prin intermediul lor.
Este de asemeni important să realizăm că, deşi există în macrocosmos curenţii subtili coloraţi, distincţi, atunci când ei operează adeseori simultan, corelaţi la nivelul aurei noastre individuale, aceste energii subtile colorate ce sunt în mod specific dozate în aură vor produce un ecou complex în sfera mentală a fiinţei deoarece fiecare culoare subtilă va genera o stare lăuntrică corespunzătoare determinată de feluritele vibraţii ce se reflectă în sfera noastră mentală. Această rezonanţă va provoca deci o anumită stare mentală care la rândul său va atrage apariţia unei anumite stări lăuntrice globale ce se va manifesta în întreaga noastră fiinţă. Tocmai din această cauză foarte multe fiinţe umane se găsesc permanent într-o stare de rezonanţă sau acord predominant cu unii dintre marii curenţi subtili care determină ideile şi gândirile care se manifestă în diferite momente la nivel planetar, în acelaşi fel se explică de asemeni prejudecăţile, dogmele închistatoare şi convenţiile paralizante.
CONCENTRAREA, ACUMULAREA ŞI AMPLIFICAREA CURENŢILOR SUBTILI ÎN AURA PROPRIE PRIN CONTEMPLAREA INTERIOARĂ A CULORII SUBTILE MENTALIZATĂ
În lumina celor explicate mai sus putem înţelege cât de important este să învăţăm să ne folosim în mod constant şi precis de curenţii subtili coloraţi ai macrocosmosului care sunt expresii ale forţelor universale, captându-i astfel prin rezonanţă pe unii dintre ei, pentru a le amplifica manifestarea în aura proprie.
Acest fenomen se realizează foarte simplu printr-o reprezentare interioară cât mai clară sau, cu alte cuvinte, printr-o imagine mentală precisă a culorii sau nuanţei subcurentului, ale cărui vibraţii vor produce în noi înşine starea lăuntrică pe care urmărim să o trezim; fixând culoarea în mod interior şi păstrându-i cât mai mult timp imaginea prin contemplare fermă interioară. Această concentrare intensă, prelungită, care se va focaliza asupra culorii respective până când aura noastră va vibra la unison cu acel curent subtil pe care dorim să îl captăm şi să-l amplificăm, ne va permite gradat să trezim şi să controlăm cu mai multă uşurinţă efectele şi caracteristicile acestui curent, ce se manifestă pe mai multe nivele în universul nostru lăuntric atât la nivel fizic cât şi la nivelele psihic, mental şi chiar spiritual.
CULORI SUBTILE BINEFĂCĂTOARE ŞI CULORI SUBTILE RĂUFĂCĂTOARE CARE SE MANIFESTĂ CORELATE CU ENERGIILE CURENŢILOR COSMICI
Semnificaţia culorilor subtile a curenţilor de forţă, cât şi corelaţia cu trăirile sau stările care se manifestă în cazul fiecărei frecvenţe specifice a vibraţiilor acestora ar trebui să fie cât mai bine înţeleasă, mai ales dacă avem în vedere că vibraţiile specifice culorilor subtile inferioare pot cauza insuccesul şi diferise tulburări sau dezechilibre dacă predomină în aura unei fiinţe. Aceasta se datorează, printre altele, naturii lor repulsive, antagonice, răufăcătoare, distructive sau binefăcătoare, regenerante, echilibrante, în cazul vibraţiilor subtile, ale culorilor superioare, care accelerează evoluţia spirituală şi creează stări euforice ce asigură succesul, sănătatea, armonia.
Vibraţiile subtile inferioare demagnetizează şi dezechilibrează anumite elemente componente din structurile invizibile ale fiinţei, pot facilita apariţia bolii şi pot face ca sănătoasele noastre concepţii mentale să fie aduse la o stare de spirit inferioară sau larvară deoarece ele provoacă erorile de la o stare de spirit inferioară sau larvară deoarece ele provoacă erorile de judecată, obsesiile, persistenţa viciilor şi, să provoace mai mereu neşansa în tot ceea ce fiinţa întreprinde; vibraţiile subtile superioare, din contră, ne magnetizează binefăcător fiecare, aspect component al anumitor structuri invizibile ale fiinţei, elevând vibraţiile anumitor organe pentru a le aduce la o stare normală de sănătate şi echilibru, în plus, acestea fac să fie prompt respinse vibraţiile străine, contrare armoniei, sănătăţii şi echilibrului fiinţei.
În cazul în care în aură predomină vibraţiile subtile superioare, ele conferă fiinţei forţă, fericire şi un ideal mult mai elevat, toate acestea făcând să crească atât intensitatea, cât şi amplitudinea vibraţiilor celulelor cerebrale. Datorită acestui proces, ideile superioare ajung să predomine în creierul fiinţei umane care prin eforturi conştiente şi gradate reuşeşte să pună la unison şi realizează o sublimă şi perfectă rezonanţă între forţele subtile infinite ce emană din focarele universale, macrocosmice şi propriile sale forţe subtile interioare ce se află în microcosmosul fiinţei sale. Procedând astfel, fiinţa umană devine un SUI GENERIS releu de manifestare al energiilor cosmice binefăcătoare.
VIZUALIZAREA CREATOARE A CURENŢILOR COLORAŢI
Imaginile noastre mentale, sau culorile imaginate lăuntric, acţionează direct asupra corpului şi psihicului, modificându-le şi modelându-le în funcţie de intensitatea impregnării pe care o creează în microcosmosul fiinţei noastre. Vizualizarea creatoare transformă gradat realitatea în funcţie de aspiraţiile şi dorinţele noastre.
Încă din cele mai vechi timpuri, înţelepţii yoghini ai Indiei au descoperit nelimitata putere a mentalului uman, atunci când el este ferm controlat şi focalizat. Vizualizarea reprezintă o metodă eficientă prin care dorinţele sau visele noastre pot deveni concrete, realizându-se până la urmă exact ceea ce vrem. O definiţie schematică şi parţială a vizualizării creatoare ar putea fi vederea cât mai clară, lăuntrică, a unei imagini sau a unei culori subtile în minte şi proiectarea acesteia ca realitate în afara noastră în fiinţă, pentru a ne îmbunătăţii viaţa, sănătatea, echilibrul lăuntric.
Redescoperită din nou prin tehnici secrete YOGA, această modalitate mentală străveche şi extrem de eficientă poate deveni pentru fiecare yoghin un element de forţă printre modalităţile de dezvoltare rapidă şi armonioasă a fiinţei. Putându-se adapta cu succes la toate situaţiile existenţei cotidiene, reprezintă o metodă deosebit de eficientă şi de o surprinzătoare simplitate. Vizualizarea culorilor subtile realizată corect, un anumit interval de timp produce efecte complexe într-o manieră aproape cu totul nebănuită. Fie că este vorba de intenţia de a ne debarasa de urmele impregnărilor dureroase care au rămas în subconştientul nostru de pe urma experienţelor traumatizante din copilărie, fie că dorim să ne programăm în prezent succese mai mari sau o uşurinţă exemplară în a realiza lucruri sau proiecte complicate, fie urmărim un ajutor pentru a ne vindeca pe noi înşine, sau pentru a-i vindeca pe alţii de o boală, imaginea mentală sau culorile subtile evocate ale curenţilor de forţă sunt foarte uşor de focalizat, toate acestea putând fi de o eficienţă extraordinar de mare.
Reuşita rapidă în procesul vizualizării se datorează printre altele şi caracterului său universal şi atemporal. Încă de la începuturile umanităţii, oamenii preistorici se adunau în grup şi desenau pe pereţii peşterilor lor, înainte de a pleca la vânătoare, animalul pe care intenţionau să-l omoare.
Precedând în acest fel, ei nu făceau altceva în fond, decât o şedinţă de vizualizare colectivă, în cursul căreia mentalizau un anumit scop. În mod similar, chiar şi omul obişnuit, care nu este iniţiat în tehnicile YOGA practică cu regularitate în viaţa sa de toate zilele vizualizarea, chiar dacă nu este pe deplin conştient de aceasta şi de mecanismele complexe de rezonanţă cu anumite energii subtile pe care el le angrenează.
Aproape de fiecare dată când noi suntem confruntaţi cu o situaţie dificilă, când de exemplu urmează să avem o întâlnire sau o discuţie importantă cu cineva, noi creăm în mintea noastră un film format din imagini mentale. Adeseori noi facem aceasta pentru a elimina dificultăţile cu care ne confruntăm sau pentru a pregăti în alternativa imaginativă a unei situaţii negative.
Marele yoghin SWAMI SIVANANDA spunea: "noi facem vizualizări fără să ştim însă precis ce facem. Din păcate, tocmai de aceea deseori proiectăm mai degrabă filme imaginare ce ne duc deseori la eşec, decât la succes şi astfel culegem înciudaţi rezultate negative sau mediocre, cu toate că, printr-o aplicare corectă a acestor principii, rezultatele ar fi putut fi foarte bune."
Tehnicile de vizualizare creatoare au fost folosite din cele mai vechi timpuri nu numai în yoga, şi o dovadă sugestivă a acestei afirmaţii o reprezintă chiar rugăciunea creştină, care poate fi considerată în ansamblu un proces de vizualizare creatoare, benefică. Fiinţa umană conştientă, care îşi imobilizează corpul într-o atitudine posturală specifică, realizează o stare de calm interior şi apoi prin EVOCARE adecvată intră spontan în rezonanţă cu un curent subtil colorat, cu o energie cosmică sau cu o entitate foarte elevată. (EVOCARE: EVOCO = A CHEMA SĂ VINĂ; reprezintă procesul yoghin inefabil de rezonanţă lăuntrică cu o anumită forţă, curent subtil colorat, cu o energie subtilă, realitate, fiinţă, entitate sau sferă de manifestare, determinat de o convingere puternică sau altfel spus, de o credinţă fermă care implică o concentrare mentală intensă.) Odată ce s-a focalizat ferm şi concentrat în universul său lăuntric, acum ea îşi poate proiecta cu uşurinţă propria sa cerere.
Muzica spirituală potrivită acelei evocări favorizează considerabil această stare de permeabilitate pe care noi o urmărim în tehnicile de vizualizare. În anumite situaţii, când urmărim eliminare a traumelor, a complexelor de inferioritate sau a refulărilor, aceasta ne permite să intrăm uşor în legătură cu elementele refulate în subconştientul nostru. Toate aceste aspecte seamănă în mod semnificativ cu etapele succesive ale procesului de vizualizare: relaxarea profundă, calmul mental, interiorizarea completă, formarea şi menţinerea imaginii. Vizualizarea poate determina felurite efecte binefăcătoare complexe în funcţie de felul în care se practică- singur sau în grup, cu sau fără ajutorul telepatic al unui ghid spiritual autentic.
Acesta poate, atunci când este necesar, să lase ca în mintea yoghinilor începători să apară imagini sau culori subtile pe care după aceea elevii urmează să le interpreteze, ajungând apoi, pe baza modelului dat, să le dirijeze chiar ei ulterior cu fermitate, provocându-şi la voinţă aceste "imagini" ale curenţilor subtili coloraţi. Acestea vehiculează la început amprenta subtilă, telepatică a influenţei gândului spiritual şi sunt receptate în funcţie de nivelul evolutiv atins de elevul yoghin. În final deci, fiecare aspirant care participă la o exemplificare telepatică, recepţionează un film mental care se adaptează structurii sale lăuntrice în funcţie de capacităţile sale senzoriale subtile. Pentru unii yoghini chiar începători este foarte uşor să "vadă" în minte o imagine cu detalii clare sau o culoare subtilă vie, în timp ce alţii la primele încercări nu ajung să perceapă decât o imagine parţială şi instabilă, sau culori subtile palide şi estompate. Alţii aproape că nu pot să se detaşeze de cuvinte sau de concepte, reuşind destul de greu să îşi creeze şi să-şi menţină suficient imaginea mentală a unei culori subtile evocate. Există unii yoghini începători pentru care o anumită imagine se naşte spontan, prin analogie, din senzaţiile de miros, gust, senzaţii tactile sau senzaţii auditive. Înţelepţii yoghini afirmă că toate aceste variaţii specifice depind de funcţionarea obişnuită a metalului şi de centrul de forţă pe care se află în mod predominant conştiinţa subiectului în acel moment. Unele fiinţe sunt mult mai vizuale, altele mult mai auditive, iar altele mai mult conceptuale. În funcţie de nivelul predominant de conştiinţă al fiinţei umane în cauză, reprezentarea cuvântului arbore, şuierul vântului prin frunzele unui copac sau viziunea mentală de ansamblu a copacului, au un impact diferit, mai mare sau mai mic, care comportă o infinitate de nuanţe caracteristice. Tocmai de aceea, fiecare, la început, va trebui să îşi aleagă culoarea specifică care îi place cel mai mult, deoarece aceasta creează foarte uşor în fiinţa sa impactul cel mai puternic de care avem nevoie la începutul antrenamentului.
Yoghinul SWAMI HAMSANANDA defineşte această stare gradată de adaptare şi permeabilizare cu termenul de RECEPTIVITARE, deoarece, el acoperă întregul câmp de reactivare a energiilor subtile şi a percepţiilor întâlnite în prealabil în universul nostru lăuntric.
Este deci inutil să ne neliniştim dacă nu vom reuşi să vedem imediat, mental, o anumită culoare subtilă. Procedând astfel gradat, cu timpul, prin practica perseverentă, fiecare poate dobândi capacitatea de a se adapta mai întâi cu uşurinţă disponibilităţilor sale lăuntrice. În continuare vom conştientiza cu atenţie modul în care imaginile mentale ale culorilor subtile (ferm focalizate) pot avea repercusiuni biologice asupra funcţionării corpului fizic şi diferitelor funcţii ale acestuia.
În prezent este unanim recunoscut de yoghini faptul că vizualizarea fermă a culorilor subtile exercită un efect fiziologic complex. De aceea ea este adeseori folosită în scop terapeutic pentru diferite probleme de sănătate ce cuprind atât bolile cele mai grave (cancer sau SIDA), putându-se aplica cu succes chiar şi în cazurile indispoziţiilor psihosomatice des întâlnite: insomnii, migrene, tulburări sexuale sau probleme digestive. Oamenii de ştiinţă se pierd încă în speculaţii adeseori sterile cu privire la căile pe care le foloseşte imaginea mentală pentru a acţiona în timp chiar asupra materiei corpului nostru fizic. Se vorbeşte adeseori de o transmutare hormonală, se evocă alteori neurotransmiţătorii sau sistemul imunitar, dar la baza tuturor acestor "minuni" se află REZONANŢA.
La începutul secolului nostru. Al. David Neel, o franţuzoaică faimoasă, în urma călătoriei sale făcută în Tibet, a relatat despre o practică secretă surprinzătoare, care se numeşte TUMO-RESKIANG. Ea a trebuit să dovedească o aspiraţie spirituală veritabilă şi o mare dăruire pentru a fi iniţiată în această tehnică rezervată de obicei iniţiaţilor yoghini tibetani. Ea povesteşte că a trebuit pentru a merita această iniţiere, să se supună unor probe destul de dificile uneori chiar periculoase. În cele din urmă ea a reuşit, la aspiraţia ei contribuind şi faptul că fusese fascinată de imaginea mirifică a acelor oameni, complet goi şi imobili, stând pe zăpadă, la temperaturi foarte scăzute, adânciţi în meditaţie. Uneori discipolii acestora le puneau suplimentar pe corp cearceafuri înmuiate în apă din copcile făcute în gheaţa unui râu, iar cearceafurile se uscau complet în contact cu pielea surprinzător de caldă a acestor yoghini, încălzită numai prin tehnica secretă YOGA de TUMO. În finalul iniţierii sale, ea a învăţat de asemenea să-şi amplifice la voinţă temperatura corpului foarte mult numai prin utilizarea conştientă, sistematică a forţei de concentrare şi prin intermediul imaginilor mentale ferm menţinute din care nu lipseau anumite culori subtile. Ea a avut chiar ocazia să experimenteze această tehnică într-o zi în care a fost prinsă de o furtună de zăpadă pe munte. Râurile erau complet îngheţate, ea nu avea cu sine pături, iar combustibilul şi chibritele erau inutilizabile, fiind foarte ude. Ea atunci a aplicat tehnica secretă TUMO. Astfel a putut "vedea" clar şi din ce în ce mai intens, flăcări de culoare roşie ridicându-se în jurul ei din ce în ce mai mari şi devenind tot mai arzătoare. Focul cel subtil de culoare roşie o atingea uşor şi o învăluia, făcând-o să se simtă din ce în ce mai încălzită. Atunci când şi-a terminat vizualizarea, corpul şi pielea i-au devenit atât de arzătoare încât beţele de chibrite pe care le ţinea aproape de piele s-au uscat uluitor de repede. Ea a putut apoi să facă focul şi astfel, graţie tehnicilor de TUMO, s-a putut salva.
Aceeaşi tehnică permite adeseori unor călugări tibetani să înfrunte teribila asprime a iernii himalayene, atunci când sunt în totalitate lipsiţi de orice fel de îmbrăcăminte.
Pentru ca vizualizarea noastră să fie eficientă, mai ales în domeniul restabilirii sănătăţii, trebuie să ajungem să înlăturăm capcanele pe care neatenţia şi inconştienţa ni le întinde prin imagini negative, limitatoare, prin neîncrederea în forţele lăuntrice. Pentru a avea succes în această direcţie, toate aceste dificultăţi trebuiesc eliminate printr-un antrenament tenace.
În concepţia yoghină tradiţională, în virtutea corespondenţei dintre diferite planuri de manifestare macrocosmice, prin strânsă corelaţie care există între corpul fizic şi vehiculele subtile ale fiinţei, vizualizarea fermă, sistematică a culorilor subtile reprezintă o modalitate rapidă şi eficientă de modelare a corpului mental (unul din cele cinci învelişuri sau KOSHAS-uri ale fiinţei). Atunci când vizualizăm un anumit interval de timp o culoare subtilă, acest proces va genera o modificare benefică a fiinţei, ce se va reflecta şi nivelul corpului nostru mental. Acţionând astfel, noi producem simultan transformări la nivelul întregii noastre fiinţe, care ajung să se reflecte din plan în plan, de la un corp subtil la altul, de la planuri mai rafinate până la cele mai grosiere, ajungându-se în final să realizeze gradat o transformare efectivă chiar a structurii fizice. Cu cât vizualizarea unei culori subtile este realizată cu mai multă forţă, intens angrenând o consecvenţă susţinută, cu atât mai mult efectele în planul fizic se vor manifesta mai rapid. Cu cât operarea noastră se realizează într-un plan care prin culoarea subtilă utilizată se apropie mai mult de planul fizic, cu atât mai repede transformările sunt evidente, dar există riscul ca aceste modificări nesusţinute adecvat să nu se păstreze la nesfârşit. Cu cât operarea se realizează într-un plan mai înalt al fiinţei, direct proporţional transformările vor apare ceva mai lent în planul fizic, căci atunci ele trebuie să se reflecte de sus în jos, din plan în plan, dar vor avea în final efecte mult mai profunde şi durabile. De exemplu, în cazul în care o persoană este bolnavă de ficat din cauza unei atitudini mentale răutăcioase, a supărărilor, a stress-urilor, etc, această afecţiune într-un mod specific în toate corpurile subtile ale fiinţei în cauză.
Dacă vizualizăm atunci fluide bio-magnetice de o anumită culoare subtilă, acumulându-se la nivelul zonei ficatului, noi operăm o energizare în planul eteric, care este cel mai apropiat de planul fizic şi astfel rezultatele, sau cu alte cuvinte ameliorarea afecţiunii respective, poate surveni foarte rapid. Această acţiune realizată de noi nu s-a produs însă la nivelul cauzei ultime a bolii şi tocmai de aceea afecţiunea respectivă poate să reapară din nou dacă persoana în cauză continuă să gândească în termeni răufăcători, negativi, menţinându-şi preponderent o atitudine tensionantă, stressantă. Dacă din contră, realizăm o justă obiectivare a atitudinii noastre psihice destructive în sensul că ne mentalizăm ferm cu anticipaţie şi apoi acţionăm în orice circumstanţă, plini de optimism, destinşi, împăcaţi noi înşine, binevoitori, starea de ameliorare a afecţiunii existente în zona ficatului poate surveni mai încet, gradat, deoarece transformările rezultante se vor reflecta în mai multe planuri până când vor ajunge şi în planul fizic, dar abia atunci în final vindecarea va fi definitivă, căci ea se va realiza prin însăşi eliminarea cauzei sale şi, în plus ea va avea un efect complex şi global, nelimitându-se doar la zona ficatului, ci angrenând transformări structurale în întreaga fiinţă. Acest exemplu ne poate ajuta să înţelegem cât mai bine faptul că este foarte important ca înainte de a realiza tehnica de vizualizare a curenţilor subtili coloraţi să căutăm cauzele profunde ale fenomenului pe care dorim să îl eliminăm şi să operăm astfel prompt la nivelul la care eficienţa este maximă. Vizualizarea perseverentă a anumitor culori subtile ne va dezvolta gradat puterea de sinteză, ne va trezi simţul discernământului şi va face cu putinţă o raportare constantă la Esenţe. Folosită în mod inteligent, vizualizarea culorilor subtile poate deveni un mijloc infailibil, la îndemâna celui tenace, care poate accelera astfel o transformare pozitivă a vieţii. Pentru aceasta, încă de la începutul antrenamentului, trebuie să avem o mare încredere în reuşita pe care mizăm. Acţionând astfel sistematic cu consecvenţă, vom constata că dobândim o mare libertate lăuntrică, care ne face să realizăm efectiv din ce în ce mai des că nimic în această lume nu este inexorabil şi că, operând în mod inteligent, orice durere sau suferinţă poate fi transmutată şi transformată în bucurie şi fericire. Procedând astfel, până la urmă vom trai revelaţia că nimic în această lume nu poate fi menţinut închistat şi rigid dacă conştiinţa noastră este cu adevărat liberă şi necondiţionată. În această direcţie, dacă vrem să ne redobândim puritatea originală, putem urma exemplul copiilor care concentrându-se asupra culorilor lăuntrice (ce apar uneori sub forma fosfenelor) aplică de multe ori în mod spontan tehnici de vizualizare a culorilor subtile. Aceasta este ceea ce de altfel face şi sugerează cu atâta înţelepciune Micul Prinţ al lui Saint-Exupery atunci când îi spune interlocutorului său din poveste: " Îţi este cu adevărat sete? Haide să căutăm o fântână. "Acesta îi răspunde însă: "Este absurd să căutăm o fântână la întâmplare, în imensitatea deşertului!" Ei au început apoi să meargă şi la un moment dat MICUL PRINŢ remarcă cu înţelepciune: "Deşertul este foarte frumos. Ceea ce îl înfrumuseţează şi mai mult pentru mine şi îi accentuează farmecul este faptul că el în mod sigur ascunde o fântână pe care noi nu o vedem încă. "Căutând în continuare, dimineaţa, ei au găsit până la urmă o fântână cu apă cristalină şi atunci Micul Prinţ şi-a amintit fulgerător ceea ce îi spusese mai de mult vulpea: "Nu poţi vedea cu adevărat decât fiind cu inima deschisă. Esenţialul este aproape totdeauna invizibil pentru ochii celui care nu resimte dragostea nesfârşită." (SAINT-EXUPERY- "MICUL PRINŢ")
RELAXAREA PROFUNDĂ CA ETAPĂ ABSOLUT NECESARĂ PENTRU REALIZAREA CU UŞURINŢĂ A VIZUALIZĂRII CULORILOR SUBTILE
Relaxarea profundă şi completă este un preambul indispensabil pentru o vizualizare reuşită şi de durată a culorilor subtile. Această relaxare profundă are ca scop să introducă pe yoghin într-o stare specifică, inefabil euforică de conştiinţă, care facilitează rezonanţa cu respectivul curent subtil colorat. În această stare lăuntrică binefăcătoare se poate constata (chiar prin intermediul cercetărilor de laborator) că însăşi creierul său generează unde alfa. După cum se ştie, creierul are permanent şi o complexă activitate electrică, ale cărui semnale se măsoară în cicli pe secundă.
După starea predominantă în care ne găsim - de veghe, relaxare profundă, somn cu vise, somn profund fără vise, frecvenţa acestor unde se modifică în strânsă legătură cu stările respective. Ritmul alfa care corespunde la 8-14 cicli pe secundă este specific relaxării profunde şi meditaţiei yoghine superioare. În această stare se găseşte de cele mai multe ori fiinţa umană atunci când se trezeşte dimineaţa din somn, sau atunci când ascultă muzică armonioasă transfiguratoare şi relaxantă, sau atunci când ascultă pe cineva liniştit care vorbeşte folosind un ritm calm şi un timbru vocal plăcut. Cu puţină practică YOGA, prin exerciţii simple, ca cele de YOGA NIDRA, relaxare profundă, meditaţie, LAYA YOGA sau continenţa sexuală, se poate ajunge destul de uşor "să intrăm în starea euforică a ritmului alfa" la voinţă. Această stare benefică de rezonanţă este indispensabilă pentru reuşita vizualizărilor culorilor subtile care urmează să fie făcute, deoarece în cazul amplificării acestei trăiri aura noastră devine permeabilă la subtilele energii ale curenţilor cosmici coloraţi. Atunci când de exemplu, organismul nostru fizic suferă un şoc sau un traumatism organic, el se raportează în mod automat pentru a se regenera, la anumite zone profunde ale subconştientului care sunt în legătură cu cei 5 centrii de forţă (CHAKRAS) pornind de jos în sus. Acolo, procesele de menţinere şi regenerare a vieţii îşi găsesc noi resurse, datorită complexelor procese de rezonanţă cu anumite nivele de manifestare din MACROCOSMOS. Noi născuţii şi muribunzii se scufundă adeseori spontan, pentru a se vitaliza sau regenera, în această stare inefabilă de conştiinţă. Ea constituie deci, la nivelul aurei, o zonă permeabilă, care prin intermediul inducţiei fazei preponderente "alfa" face cu putinţă instalarea unei stări creatoare prin excelenţă, care va uşura rezonanţa cu aspectele elevate ale culorilor subtile. În această stare minunată se poate transfera rapid în aura noastră culorile subtile pe care le evocăm prin vizualizare. Procedând astfel sistematic, aura noastră se va îmbogăţi cu respectiva culoare subtilă şi totodată se va mări proporţional din ce în ce mai mult. Trezirea şi amplificarea stării de "alfa" ne permite să avem acces destul de repede la zonele misterioase ale microcosmosului nostru lăuntric, care ascund comori nebănuite prin intermediul cărora putem fuziona cu sferele de forţă infinite din MACROCOSMOS. Prin vizualizarea atentă şi sistematică a diferitelor culori subtile pot fi explorate aceste bogăţii fabuloase din noi.
DOUĂ EXERCIŢII FOARTE SIMPLE DE VIZUALIZARE A CULORILOR SUBTILE
Aceste procedee foarte simple de vizualizare a culorilor subtile dacă sunt exersate în mod consecvent ne vor permite să ne familiarizăm destul de repede cu anumite procese de rezonanţă benefică atingând astfel totodată o stare de puritate şi rafinare a trăirilor lăuntrice care contribuie la eliminarea tensiunilor şi a stressurilor. În continuare vom expune două metode la îndemâna yoghinului începător dintre care una se referă la acumularea energiilor colorate în corp iar cealaltă urmăreşte expansiunea energiilor colorate subtile în afara fiinţei noastre, pentru a fi ulterior dirijate la distanţă în vederea producerii anumitor fenomene sau acţiuni benefice în mediul înconjurător.
METODA 1.
Ne întindem confortabil pe sol cu faţa în sus şi cu capul orientat către NORD întocmai ca la tehnica de relaxare profundă, într-un loc liniştit şi bine aerisit, în care nu riscăm să fim deranjaţi de cineva sau de soneria telefonului; închidem apoi ochii, ne interiorizăm cât mai bine şi respirăm profund, normal, de voie. În continuare vom urmări să ne simţim muşchii cum se destind profund în ritmul propriei noastre respiraţii. Atunci când ajungem să ne simţim profund destinşi şi euforici, vom începe să vizualizăm un flux de energie subtilă colorată (pe care ne-am propus să o acumulăm) care ne pătrunde în corp prin zona câmpului vizual (AJNA CHAKRA) cu fiecare inspiraţie, fiind apoi dirijat în tot corpul fizic până în tălpile picioarelor, în final ajungem să simţim că întregul corp fizic este umplut pe dinăuntru cu acest flux subtil de lumină colorată.
În conformitate cu propria noastră voinţă, acest flux de energie colorată poate lua forma unui râu de lumină, a unui "lichid" sau a unui nor colorat luminiscent, după cum ne este mai uşor în primele faze. La sfârşitul acestui exerciţiu trebuie să ajungem a simţi că întregul corp fizic este inundat de respectivul curent colorat până în creştetul capului. Atunci când inspirăm, fluxul de energie subtilă colorată se acumulează în continuare în tot corpul. Prin intermediul acestui exerciţiu se dinamizează astfel circulaţia energiei subtile în propriul nostru organism. Puteţi deci realiza acest exerciţiu timp de minim 10 minute şi în final vom conştientiza la fiecare curent colorat subtil în parte efectele specifice care se amplifică gradat direct proporţional cu exersarea.
La sfârşitul acestui exerciţiu de vizualizare a unei culori subtile procesul ne recompensează totdeauna mai mult sau mai puţin direct proporţional cu efortul realizat, prin transformările lăuntrice care se fac simţite şi prin trăirile spirituale inefabile care ne inundă fiinţa.
METODA 2:
În cazul în care preferăm expansiunea şi manifestarea către exterior putem opta pentru următorul exerciţiul:
După ce în prealabil ajungem să fim profund calmi şi destinşi, vizualizăm o sferă de energie subtilă colorată de o singură culoare mirifică pe care o exteriorizăm la 5-6 metri în afara corpului nostru. Această sferă de lumină colorată (de exemplu violet) va fi alimentată şi mărită prin propria noastră evocare şi voinţă până când va atinge un diametru de 10 metri minim. În continuare vom comanda mental că acea sferă imensă de lumină colorată şi energie pură să fie transferată instantaneu şi oferită unei fiinţe dragi, unui prieten, unei persoane iubite sau unui bolnav pe care urmărim să-l ajutăm să se însănătoşească. Este important să ne detaşăm însă de fructul acţiunii noastre benefice prin dăruirea acestui fruct Divinului (printr-o stare de abnegaţie şi altruism pe care o vom amplifica).
Pentru ca reuşita noastră să fie deplină este foarte important după ce am manifestat şi mărit această sferă de lumină subtilă (monocoloră) să ne imaginăm cât mai clar faţa şi corpul persoanei căreia dorim să-i transferăm instantaneu această sferă de lumină colorată şi energie. De asemenea, vom mentaliza ferm după ce am dirijat către acea fiinţă sfera de lumină colorată că această sferă ajunge la ea şi o cuprinde la centru fuzionând şi colorându-i în mod predominant (de exemplu în violet) aura pe care în acelaşi timp i-o măreşte foarte mult cu câţiva metri în diametru. După aceea, când ne vom întâlni ulterior cu persoana în cauză căreia i-am oferit în dar spiritual această sferă de lumină colorată şi energie, vom urmări cu multă atenţie transformările binefăcătoare care nu vor întârzia să înceapă să se manifeste în acea fiinţă umană (care va beneficia chiar fără să ştie de ajutorul nostru subtil şi dezinteresat). Procedând constant astfel putem face mult bine în jurul nostru devenind gradat un focar de forţă spirituală în jurul căreia creşte şi se amplifică un uriaş câmp binefăcător de iubire, calm, bucurie, optimism, fericire şi pace profundă.
Prin realizarea acestui exerciţiu, în funcţie de transformările remarcate în cel căruia îi consacrăm această sferă de lumină colorată, putem avea indirect verificarea progreselor noastre lăuntrice în ceea ce priveşte aspiraţia de a fi de folos celorlalţi şi putem contribui totodată la diminuarea egoismului. Pentru ca rezultatele remarcate să fie rapide şi considerabile este indicat ca în fiecare zi, timp de 50 de zile la rând, să acţionăm pe cât posibil la aceeaşi oră, creând zilnic o asemenea sferă subtilă, colorată de forţă (mereu de aceeaşi culoare) pe care o vom transfera apoi fulgerător la aceeaşi persoană după modul de a proceda descris mai sus. Alegerea prealabilă a culorii subtile cu care vom opera pentru a încărca şi amplifica această sferă extraordinară luminoasă pe care o vom transfera apoi independent de distanţă, instantaneu către fiinţa umană aleasă, se va face totdeauna în funcţie de efectele benefice, spiritualizante, creatoare sau pur terapeutice pe care le avem în vedere.
Expansionarea şi dirijarea energiei subtile colorate în această sferă luminoasă care se măreşte gradat până la dimensiunile indicate se face folosind ca izvor şi centru de comandă AJNA CHAKRA care va opera în regiunea lăuntrică a câmpului nostru vizual. Prin atingerea măiestriei în realizarea acestui procedeu aparent simplu, marii yoghini realizează MIRACOLE.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu